Sıkça sorulan Sorular

  • Ücretler, Burslar, İndirimler..
  • 1. Ödemelerimi Nasıl Yapabilirim?

    Ödemelerinizi my.fatih.edu.tr/  adresinden kredi kartı ile, veya muhasebe ile görüşerek yapabilirsiniz. Muhasebe irtibat numarası : 0212 866 33 00/  1070, 1067…

    2. Tam Burslu Okuma Şansım Var mı?

    fbe.fatih.edu.tr/ adresinde gerekli kriterleri sağladığınızda tam veya kısmi burslu olarak okuma imkanınız vardır.

    3. Ders Tekrarı İçin Ücret Ödeyecek miyim?

    Başarısız olunan dersler tekrar alındığında ders başı ücret olan 1750 TL ödenmesi gerekmektedir.

    4. Bıraktığım Dersin Ücret İadesi Mümkün mü?

    ders alma / bırakma haftasına kadar aldığınız derslerin ücret iadesi mümkündür. İsterseniz sonraki dönemde alacağınız ders ücretine de sayılabilir. Bu süre geçtikten sonra ücret iadesi mümkün değildir.

    5. Türkçe Programlarda İngilizce Yeterlilik Şartı Aranıyor mu?

     Yüksek Lisans Programlarında Eğitim Dili Türkçe olanlar için dil yeterlik şartı aranmıyor. Doktora programlarında ise dil belgesi getirilmesi zorunludur.  Dil yeterlik şartları için bknz; fbe.fatih.edu.tr/

    6. Özel Öğrenci Statüsünde Askerlik Tecilim Yapılır mı, Öğrencilik Haklarımdan Faydalanabilir miyim?

    Bölümün kayıtlı öğrencisi olmayıp misafir durumunda olduklarından hiçbir öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Bu nedenle özel öğrencilerin askerlik tecili yapılamaz, paso, öğrenci belgesi vb. haklardan faydalanamaz.

    7. Tez Sınavına Ne Zaman Girmem Gerekir

    Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde düzeltmeleri yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. 

  • Kayıttan Önce
  • 1. Yüksek Lisans Programlarına Başvuru Şartları Nelerdir?

    Tezli Programlarda ALES'ten yeterli puanı almış olmak, eğitim dili ingilizce olan programlarda dil yeterliliğini sağlamak. Yeterlik şartları için bakınız.  fbe.fatih.edu.tr/

    2. ALES’ten Yeterli Puan Alamadım, Buna Rağmen Herhangi Bir Programa Kayıt Yaptırabilir miyim?

     ALES puanınız yoksa veya yeterli değilse herhangi bir yüksek lisans programına öğrenci olarak kayıt yaptıramazsınız ancak özel öğrenci olarak ders almanız mümkün.

    3. Kayıt Yaptırabilmem İçin Askerliğimin Tecilli Olması Gerekiyor mu?

     Kayıt yaptırmak için askerlik tecilinizin olması zorunlu değildir. Ancak eğitim hayatınızın kesintiye uğramaması ve tecil işlemlerinizi zamanında yapabilmemiz için askerlik durum belgenizi Enstitü Öğrenci işlerine ibraz etmeniz lehinize olacaktır.

    4. Yüksek Lisans Başvurusunu Nasıl Yapabilirim ?

     Yüksek Lisans başvurunuzu web sayfamızdan fbe.fatih.edu.tr/ online başvuru formunu doldurarak yapabilirsiniz. Başvurunuz alındıktan sonra size bilgi maili gönderilecektir. Bilgi maili gelmediği takdirde Enstitümüzle irtibata geçmenizi önemle hatırlatırız.

    5. Birden Fazla Bölüme Başvuru Yapabilir miyim?

    Enstitümüz lisansüstü programları için başvuru sınırlaması yoktur. Ancak başvuru yaptığınız her bölüm için ayrıca başvuru ücreti ödemeniz gerekmektedir. 

    6. Ön Kayıt İçin Gerekli Olan Belgeler Nelerdir?

    Ön kayıt için gerekli belgelere fbe.fatih.edu.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.

    7. Ön Kayıtlarda Her Tercihim İçin Ayrı Evrak Getirmem Gerekiyor mu?

     Ön kayıtlarda başvuru yaptığınız her bölüm için başvuru evraklarınızı vermeniz gereklidir.

    8. Tavsiye Mektubunun Belirli Bir Formatı Var Mı Ve Kimlerden Almalıyım?

    Tavsiye mektubu, başvurmak istediğiniz lisansüstü programa ne kadar yatkın olduğunuzun daha iyi anlaşılmasını sağlar. Mülakat sırasında Özellikle kontenjanı az olan bölümlerde kabul almanızı kolaylaştırır. Tavsiye mektubunu, daha önceki öğreniminizde çalışmış olduğunuz, akademik ünvana sahip kişilerden isteyebilirsiniz. Tavsiye mektubunun belirli bir formatı yoktur. Sadece tarih, imza gibi şekil unsurları unutulmamalıdır. Bilgisayar çıktısı veya el yazısı olabilir.

  • Yatay Geçiş
  • 1. Yatay Geçiş İçin Ne Yapmam Gerekir?

    Linki verilen Lisansüstü Eğitim veÖğretim Yönetmeliğinden yatay geçiş şartlarını öğrenebilirsiniz. fbe.fatih.edu.tr/

  • Dil Yeterlik Şartları
  • 1. İngilizce Öğretim Veren Bir Okuldan Mezunum. İngilizce Yeterlilik Belgesine Sahip Olmam Gerekiyor mu?

    Yüksek Lisans Programlarında eğitim dili tamamen ingilizce olan programlardan mezun öğrenciler için dil yeterlilik şartı aranmamaktadır.  Ancak KPDS/ÜDS/TOEF/YDS puanlarından birisine sahipseniz  fbe.fatih.edu.tr/ linkinde belirtilen tabloya göre indirim hakkı kazanabilirsiniz. Doktora Programlarında ise dil belgeniz olması zorunludur. Şartlar için bakınız fbe.fatih.edu.tr/

    2. İngilizce Yeterlilik Sınavına Girmem İçin Ne Yapmam Gerekiyor?

     On-Line başvuru formunu doldururken "Yabancı Dil Sınavı'na Girmek İstiyorum" alanını işaretlemeniz yeterli olacaktır. 

    3. Dil Belgesinin Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

    Eğitim dili türkçe olan bölümler için 5 yıl, diğer bölümler için 3 yıl.

    4. İngilizce Yeterlilik Sınavının Düzeyi Nedir? Başarılı Sayılmak İçin En Az Kaç Puan Almak Gerekiyor?

    İngilizce Yeterlik sınavı KPDS/ÜDS/TOEFL/YDS düzeyinde olup kayıt yaptırmak istediğiniz program için yeterli dil bilgisine sahip olup olmadığınızı ölçer. Başarılı sayılmak için en az 70 puan almanız gerekiyor.

  • Mülakatlar
  • 1. Mülakat Tarihlerinden Nasıl Haberdar Olacağım?

    Mülakat tarihlerini fbe.fatih.edu.tr/ adresinden öğrenebilirsiniz. 

    2. Mülakat Sonuçlarını Nasıl Öğreneceğim?

    Mülakat sonuçları e-mail olarak gönderilecektir. Bu nedenle on-line başvuru yaparken e-mail adresinizin doğru olup olmadığından emin olunuz.

    3. Mülakatların Formatı Nedir?

    Mülakatlar başvurduğunuz bölüme göre yazılı veya sözlü olabilir. 

  • Kesin Kayıtlar
  • 1. Kayıt İşlemlerini Nasıl Yapacağım?

    Kesin kayıt evraklarınızı Enstitümüze şahsen veya başkası aracılığı ile ulaştırmanız gerekmektedir. Takibi yapılmayan, ulaştırılamayan evraklardan dolayı enstitümüz sorumlu değildir. Kesin kayıt evraklarınız için 

    2. Kesin Kayıt İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

    kesin kayıt için gerekli belgeler için bknz fbe.fatih.edu.tr/

  • Özel Öğrencilik
  • 1. Özel Öğrencilik Nedir?

     Türkiye’de yüksek lisans yapmanın temel şartlarından biri ALES’ten yeterli puanı alabilmektir. ALES’ ten yeterli puanı alamayanlar özel öğrenci olarak her dönem en fazla 2 ders alabilirler. Ancak özel öğrenciler, ALES belgeleri olmadığından bölümün kayıtlı öğrencisi olmayıp misafir durumunda olduklarından hiçbir öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Ayrıca özel öğrenci olarak ders alanların almış oldukları derslerin ilgili yüksek lisans programından mezuniyet için sayılabilmesi için, 1 yıl içerisinde ALES’ten ilgili yüksek lisans programına kayıt için yeterli puanı almaları gerekir.

     Ayrıca herhangi bir Üniversitede yüksek lisans yapan öğrenciler başka bir üniversiteden özel öğrenci olarak ders alabilirler ve ilgili anabilim dalı başkanlığının kabulüyle bu dersi devam etmekte oldukları yüksek lisans programına saydırabilirler.
    2. ALES’im Yok Yüksek Lisans Programlarına Başvurabilir miyim?

     ALES'i olmayan öğrenciler özel öğrenci olarak yüksek lisans programına kayıt yaptırabilir.

    3. Özel Öğrencilerin Getirmesi Gereken Belgeler Nelerdir?

    Özel Öğrenciler ALES Belgesi dışında linkte belirtilen belgeleri getirmek zorundadır. fbe.fatih.edu.tr/

    4. Özel Öğrenci Olarak En Fazla Kaç Ders Alabilirim?

    Özel Öğrenci olarak toplam ders sayısı olan sekiz dersin en fazla yarısı (4 ders) alınabilir. Bunu ister tek dönemde, ister birkaç dönem halinde almanız mümkündür.

  • Bilimsel Hazırlık
  • 1. Bilimsel Hazırlık Programı Nedir?

    Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok bir takvim yılıdır. Bu süre dönem izinleri dışında uzatılamaz veLİsansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen lisansüstü sürelerine dahil edilmez.

    2. Bilimsel Hazırlık Programların Süresi Nedir?

    Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok bir takvim yılıdır. Bu süre dönem izinleri dışında uzatılamaz veLİsansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen lisansüstü sürelerine dahil edilmez.

    3. Bilimsel Hazırlık Derslerinin Ücreti Nedir?

    Bilimsel Hazırlık Programında alınan her ders için 1 ders ücreti olan 1750 TL ödenir. Varsa mevcut indirimler uygulanır. 

     
     
    4. Bilimsel Hazırlık Programı Kapsamında En Fazla Kaç Ders Alma Durumum Var?

    Hangi derslerin alınacağı ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile belirlenir. Ancak, bu programlardaki derslerin toplam kredisi iki yarıyıl için yirmidördü aşamaz.

    5. Bilimsel Hazırlık Derslerini Alırken Master Derslerini De Alabilir miyim

    Bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, bilimsel hazırlık derslerinin yanısıra ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler de alabilir. 

    6. Bilimsel Hazırlık Programında Alınan Derslerin Kredisi Ve Ortalaması Nasıl Hesaplanır, Başarılı Olmanın Koşulları Nelerdir?

    Bilimsel hazırlık programında alınan derslerin kredi ve notları lisansüstü mezuniyet ortalamasına katılmaz.  Bilimsel hazırlık programına kaydolan yüksek lisans öğrencileri derslere devam etmek, program kapsamında almış olduğu dersleri en az DD ile başarmış olmak ve en az 2,00 akademik ortalama ile başarılı olmak zorundadır. Başarısız öğrencilerin enstitü ile ilişiği kesilir.   Bilimsel hazırlık programına kaydolan doktora programı öğrencileri, derslere devam etmek, program kapsamında almış olduğu dersleri en az CC ile başarmış olmak ve en az 2,50 akademik ortalama ile başarılı olmak zorundadır. Başarısız öğrencilerin enstitü ile ilişiği kesilir.

  • Ders Kayıtları
  • 1. Derslere Nasıl Kayıt Yaptırabilirim?

    Öğrenciler my.fatih.edu.tr/ sayfasından öğrenci numaralarını ve şifrelerini kullanarak almak istedikleri dersleri seçerler, ardından seçmiş oldukları dersleri danışmanlarıyla görüşüp, onaylattıktan sonra ders kayıtlarını tamamlarlar.

    2. Ders Kayıtlarını En Geç Ne Zamana Kadar Yaptırabilirim?

    www.fatih.edu.tr/ adresinde belirtilen akademik takvime göre ders kaydı yaptırılır. Bu süre içinde kayıt yaptıramayan öğrenci mazeretini bildiren bir dilekçe ile enstitüye başvurur Enstitü Yönetim Kurulu uygun bulursa ders alma/ bırakma haftasının sonuna kadar ders kaydını yaptırabilir. 

    3. Ders Kaydımı Her Dönem Yenilemek Zorunda mıyım? Yenilemezsem Ne Gibi Sonuçları Olur?

    Öğrenciler her dönem başında kayıt yaptırmak zorundadır. Bir dönem kayıt olmayan öğrenci takip eden dönem içerisinde kayıt yaptırdığı takdirde devam etmediği dönem öğrenim süresinden sayılır. Ayrıca kayıt yaptırmadığı dönemde pasif öğrenci haline gelir ve o dönem öğrencilik haklarından faydalanamaz. Askerlik tecili varsa iptal edilir.  

    4. Ders Seçiminde Dikkat Etmem Gereken Hususlar Nelerdir?

    Ders seçerken dikkat edilmesi gereken en önemli konu zorunlu derslerin seçilmesidir. Öğrenciler programlarının zorunlu ve seçmeli derslerinin hangileri olduğunu öğrenci bilgi sistemlerindenmy.fatih.edu.tr//öğrenebilirler. Ayrıca her anabilim dalının zorunlu ve seçmeli dersleri internet sayfalarında bulunmaktadır.

  • Dersler ve Sınavlar
  • 1. Dersler Hangi Gün Ve Saatlerde Yapılmaktadır?

    Haftalık ders programınıza my.fatih.edu.tr/ adresinden, akademik menüsü altından Haftalık Ders Programı alanından görebilirsiniz. 

    2. Devamsızlık Hakkım Nedir?

    Lisansüstü programlarda % 70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Bu zorunluluğu sağlayamadğınız takdirde NA notu ile dersten kalırsınız. Burs veya indiriminiz varsa Lisansüstü Burs ve İndirim Yönetmeliği gereği bursunuz veya indiriminiz kesilir. http://fbe.fatih.edu.tr/?yonerge,49

    3. Yüksek Lisans Programımın Web Sayfasını İnceledim. Müfradatta değişik kodlamalar var. Bunlar ne anlama geliyor?

    Örneğin Sosyoloji Yüksek Lisans Programının Güz yarıyılı müfredatı şu şekilde olsun:

    SOC 505 SOCIOLOGICIAL INQUIRY 
    SOC 509 SOCIOLOGICAL PERSPECTIVES I 
    SOC 5xx AREA ELECTIVE
    XXX xxx AREA ELECTIVE 
     
    Bunun anlamı şudur: Öğrenci mezun olabilmek için SOC 505 ve SOC 509 derslerini ve Sosyolojiden açılmış başka bir dersi (SOC 5xx) almak zorundadır. Dördüncü dersini ise (XXX xxx) anabilim dalı başkanlığının uygun görmesi halinde, diğer yüksek lisans programlarından veya lisans programlarından alabilir.
    4. Daha Önce Herhangi Bir Yüksek Lisans Programından Almış Olduğum Dersleri Nasıl Saydırabilirim?

    Daha önce herhangi bir yüksek lisans programından almış ve başarmış olduğunuz dersleri saydırabilmek için my.fatih.edu.tr/adresindeki ‘akademik’ bölümünden girerek, doküman ve formlar bölümünden temin edeceğiniz ‘Ders Saydırma Formu’ nu doldurup ilgili anabilim dalınıza müracaatda bulunmanız gerekmektedir. Kayıtlı olduğunuz anabilim dalı, bölüm kurulunda sizin talebinizi görüşüp durumu üst yazı ile Enstitü Müdürlüğüne bildirecek ve son karar Enstitü Yönetim Kurulu’nca verilecektir.

    5. Başarısızlık Nedeniyle Ders Tekrarlamam Halinde Ne Yapmam Gerekir?

    Zorunlu bir dersten (FF) notu alan öğrenci, bu dersi ilk açıldığında tekrar almak zorundadır. Ancak (FF) alınan dersin ilgili dönemde açılmaması halinde, enstitü yönetim kurulu, öğrencinin danışmanının ya da program koordinatörünün olumlu görüşünü alarak, zorunlu dersin kredi saatini karşılayan başka bir veya birkaç dersi almasına izin verebilir.

     Seçimlik bir dersten (FF) notu alan öğrenci, bu dersi ilk açıldığında tekrarlar veya bu dersin yerine başka bir dersi alabilir. 
    Tekrar edilen veya yeni dersten alınan ders başarı notu, (FF) notunun yerine geçer, ancak (FF) notu akademik kayıtlarda ve not dökümünde öğrenci mezun olana kadar gösterilir.
    6. Almış Olduğum Notuma İtiraz Edebilir miyim? Ne Zamana Kadar Ve Nasıl Başvuruda Bulunmalıyım?

    Öğrenci almış olduğu dersin yarıyıl sonunda ilan edilen başarı notuna, ilan tarihinden itibaren bir hafta içerisinde, my.fatih.edu.tr/adresnden döküman ve formlar bölümünden "Başarı Notuna İtiraz Formu" nu Enstitü Öğrenci İşleri’ne teslim ederek itirazda bulunabilir. İtiraz, maddi hata yönünden ilgili öğretim elemanı tarafından incelenir. İtirazda bulunan öğrencinin başarı notu Enstitü Yönetim Kurulu’nda görüşülerek kesinleşir.

    7. Mazeretimden Dolayı Sınava Giremedim. Ne Yapabilirim?

    Mazeretleri nedeniyle yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciler, sınav tarihinden itibaren en geç bir hafta içerisinde mazeretlerini belgelemek kaydıyla https://my.fatih.edu.tr/ adresinden döküman ve formlar bölümünden "Mazeret Sınavı talap Formunu" nu Enstitü Öğrenci İşleri’ne teslim ederek itirazda bulunabilir.  Mazeretleri enstitü yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere yarıyıl sonu sınavlarının bitiminden itibaren onbeş gün içerisinde mazeret sınavı açılır.

    8. Lisans Programlarından Ders Alabilir miyim?

    Yüksek lisans öğrencileri, lisans öğrenimleri sırasınca almamış olmak koşuluyla ve anabilim dalı başkanlığının uygun görmesi halinde, en çok 2 lisans dersi alabilirler.

    9. Dışarıdaki Üniversiteden Ders Almam Mümkün Mü? Aldığım Dersleri Nasıl Saydırabilirim?

    Anabilim Dalı başkanlığınız uygun gördüğü ve Enstitü Yönetim Kurulu onayladığı takdirde dışarıdaki üniversiteden ders almanız mümkündür. Aldığınız dersi saydırmak için 1 ders ücreti olan 1750 TL ödemeniz de gerekmektedir. 

    10. Yüksek Lisans Öğrencisiyim, Doktora Programından Ders Alabilir miyim?

    Doktora öğrencileri, daha önce almamış olmak koşuluyla anabilim dalı başkanlığının uygun görmesi halinde, en çok 2 lisans dersi alabilirler.

  • Kayıt Dondurma
  • 1. Öğrenim Hayatım Boyunca Kaç Defa Kayıt Dondurabilirim?

    Kayıt Dondurma Talebinde bulunması halinde Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla bir defada en çok iki yarıyıl olmak üzere azami 4 yarıyıl izin verilebilir.

    2. Kayıt Dondurma Ücreti Ödemem Gerekir mi?

    Öğrenci kayıt dondurduğu her yarıyıl için bir (1) ders ücreti ödemek zorundadır.

    3. Kayıt Dondurma İşlemini Nasıl Yapabilirim?

    my.fatih.edu.tr/adresinden kayıt Dondurma talep formunu Enstitü Öğrenci işlerine vermeniz gerekmektedir. Enstitü Yönetim Kurulu uygun bulduğunda kaydınızı dondurabilirsiniz. 

  • Tez ve Seminerler
  • 1. Proposal Nedir?

    Proposal, tez konusu almak isteyen öğrencilerin çalışmak istedikleri tez danışmanlarıyla birlikte hazırlamak zorunda oldukları bir ön çalışmadır. Bu çalışmayla öğrenci, alacağı konuyu seçiş amacını, tezinin plan niteliğinde olan bölümlerini, bu bölümleri bitirmeyi öngördüğü tahmini süreleri, tezin tamamlanması halinde sağlayacağı katkıları, önceki hangi çalışmaların benzer konuları ele aldığını, bu çalışmaların sonuçlarının neler olduğunu ve bu tez literatürünün alanındaki hangi boşluğu dolduracağını belirtir. Böylece tez çalışmasına ilk adımını atacak öğrencinin çalışmak istediği konuyu daha iyi tanıması ve tez danışmanıyla bir araya gelerek tezi hakkında sonradan ortaya çıkacak sorunların önüne geçilmesi amaçlanır.

    2. Yüksek Lisans Öğrencisiyim. Tez Konumu Ve Tez Danışmanımı Ne Zamana Kadar Belirlemem Gerekmektedir? Tez Konusu Nasıl Alınır?

    Tez Konusu Belirleme  ve tez danışmanı atama formu en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar Enstitü Öğrenci İşlerine verilmesi gerekir. my.fatih.edu.tr/ adresindeki ‘akademik’ bölümünden girerek, doküman ve formlar bölümünden Danışman Ataması Talebi Tez/Proje Konusu Bildirim Formu doldurulup ilgili hocalara imzalatıldıktan sonra Enstitü Öğrenci işlerine teslim edilir.  

    3. Hangi Durumlarda Eş Danışman Atayabilirim? Eş Danışman Atama Prosedürü Nedir?

    Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda ikinci tez danışmanı atanabilir. İkinci tez danışmanı diğer üniversitelerin öğretim üyelerinden veya Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan yurtdışındaki üniversitelerden ve araştırma kuruluşlarından da seçilebilir.  Öğrenci bilgi sisteminizden "Tez Eş Danışmanı  Atama" formunu Enstitü Öğrenci İşlerine gerekli imzaları attırdıktan sonra teslim etmeniz gerekir.

    4. Seminer Dersi Nedir? Nasıl Başarılı Olunur?

     Seminer dersi tez kaydını yapmış olan öğrencilerin, tezleriyle ilgili yapmış oldukları çalışmaları anlattıkları ve tez konularıyla ilgili jüri önünde yapmış oldukları bir sunumdan oluşur. Seminer dersinin amacı; öğrencinin tezi ile ilgili son gelişmeleri öğretim elemanlarına sunması ve kendini bu ortamda kanıtlaması, öğretim üyelerinin yapılan tezlerle ilgili bilgi edinmeleri ve görüşlerini açıklayarak tezin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmaları, öğrenciye olduğu gibi danışman veya danışmanlara fikir vermeleri, anabilim dalları bazında öğretim üyeleri arasında tez konularının seçilmelerinde ve yürütülmesinde sinerji yaratılmasıdır. Seminer dersi, Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından her yarıyıl başında açılır. 500 kodlu tez dersi 501 kodlu seminer dersinin önşartıdır. İkinci yarıyıl sonuna kadar tez danışmanını ve konusunu belirleyerek Enstitüye bildiren tez aşamasındaki öğrenci, en geç üçüncü yarıyıl başında seminer dersine kayıt yaptırmak ve aynı dönem içerisinde tez konusuyla ilgili semineri vermek zorundadır. Öğrenci üçüncü yarıyılında seminer dersinden başarısız olmuş ise dördüncü yarıyılında seminer dersine tekrar kayıt yaptırır. Seminer dersinden dördüncü yarıyıl sonuna kadar başarılı olamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.

    Seminer sunumu yapacak öğrenci, Seminer Talep Formunu (my.fatih.edu.tr/ adresinden temin edilebilir ) seminer tarihinden en az bir hafta önce Enstitüye verir ve seminer Enstitüce ilan edilir. Seminere, ilgili Anabilim Dalı öğretim üyelerinden en az biri, program koordinatörü ve tez danışmanı katılır. Seminer bitiminde program koordinatörü, tez danışmanı ve öğretim üyesi tarafından düzenlenen Seminer Tutanağı aynı gün Enstitüye verilir. Seminer sonucunda başarılı bulunan öğrenciye "S-Yeterli" notu verilir. Seminerde başarısız bulunan öğrenci “U-Yetersiz” notu alır ve 4. yarıyılda tekrar derse kaydolur.
    5. Tez Danışmanı Ve Program Koordinatörü Kimdir?

    Lisansüstü öğrenciliği hakkını kazanan her öğrenciye, bir Program Koordinatörü tanıtılır. Programa kayıt yaptıran öğrencilerin ders dönemi boyunca ders alma ve diğer işlemleri, ilgili Anabilim Dalının Program Koordinatörü tarafından organize edilir. En geç 3. dönemin başında ise tezli yüksek lisans programındaki öğrencilerimize bir tez danışmanı atanır.

    Program Koordinatörü ve Tez Danışmanı, öğrencinin;
    a. Devam ve öğrenim durumunu sürekli izlemekle
    b. Gerektiğinde idare ile ilişkilerinde aracılık yapmakla
    c. Sosyal, kültürel ve diğer problemleri ile ilgilenmek ve yol göstermekle
    d. Gerekli gördüğü hallerde uyarmakla
    yükümlüdür.
    6. Tez Konumu Değiştirmek İstiyorum, Ne Yapmam Gerekir?

    my.fatih.edu.tr/ adresindeki AKADEMİK bölümünden girerek, doküman ve formlar bölümünden Tez/Proje Konusu Değişikliği Talep Formu nu doldurup ilgili yerlere onaylattıktan ve ekine yeni hazırlanmış bir proposal ekledikten sonra Enstitü Sekreterliğine teslim ederler. Talepleri Enstitü Yönetim Kurulu tarafından uygun bulunan öğrencilerin tez konuları değişir.

    7. Tez Konumu Ne Zamana Kadar Değiştirebilirim?

    Öğrenciler tez konularını, tez savunmalarını yapmadan 6 ay öncesine kadar değiştirebilirler. Tez savunmalarına 6 aydan az bir süre kalan öğrencilerin tez konusu ve danışman değişiklik talepleri kabul edilmez.

    8. Tez Danışmanımı Değiştirmek İstiyorum, Ne Yapmam Gerekir?

    my.fatih.edu.tr/ adresindeki ‘akademik’ bölümünden girerek, doküman ve formlar bölümünden Danışman Değişikliği Talep Formu nu doldurarak ilgili yerlere onaylattırdıktan sonra Enstitü Sekreterliğine teslim ederler. Talepleri Enstitü Yönetim Kurulu tarafından uygun bulunan öğrencilerin tez danışmanları değişir.

  • Mezuniyet Aşaması
  • 1. Yüksek Lisans Programından En Erken Ne Zaman Mezun Olabilirim

    Tezli yüksek lisans programını tamamlama süresi dört yarıyıldır. Ancak, en erken üçüncü yarıyılın içinde mezuniyet için tüm koşulları yerine getiren öğrenciler tez sınavına alınabilir. Başarılı olmaları durumunda kendilerine yüksek lisans diploması verilir.

    2. Tezimi Bitirdim. Şimdi Ne Yapmam Gerekmektedir?

    Dikkat edilmesi gereken tarih fbe.fatih.edu.tr/Buna göre tez draftınızı teslim etmeniz gerekmektedir.

    3. Tez Savunmamı Yaptım Ve Başarılı Bulundum. Şimdi Ne Yapmam Gerekiyor? Hangi Belgeleri Hazırlamam Gerekiyor?

    Tez savunmasını yapıp başarılı bulunan bir öğrenci savunma tarihinden itibaren 1 ay içinde öğrenci bilgi sisteminden alacağı mezuniyet işlemleri talep formu ile beraber tez draftının son halini Enstitü Öğrenci işlerine teslim eder. Enstitü Yönetim Kurulu tez draftını uygun bulursa tez ciltletmeye verilir ve mezuniyet tamamlanmış olur.

    4. Tez Savunmasında Başarısız Bulunan Veya Tezi Kabul Edilmeyen Öğrencinin Durumu Nedir?

    Tez savunmasında başarısız bulunan bir öğrenci, sonraki dönemde tekrar tez dersine kayıt yaptırıp tezini yeniden savunabilir. (Alternatif teklif: öğrencinin tez konusu ve tez danışmanı değiştirilebilir) 

  • Askerlik İşlemleri
  • 1. Kayıt Sırasında Askerlik Durum Belgesi Vermem Gerekli mi?

    Askerliğinizi yapmış iseniz askerlik durum belgesi vermeniz gerekmiyor. Askerliğiniz tecilli ise veya tarafımınzdan tecil edilmesini istiyorsanız askerlik durum belgesini vermeniz gereklidir. Aksi halde askerlik işlemliriniz ile ilgili sıkıntı yaşayabilirsiniz. 

    2. Askerlik Durum Belgesini Nereden Alabilirim, Bunun İçin Belirli Bir Zaman Var mı, nelere dikkat etmem gerekir?

    Askerlik durum belgesini size en uygun olan askerlik şubesinden alabilirsiniz. Lisans mezuniyetiniz yeni gerçekleşmiş ise geçici mezuniyet belgesi ile askerlik şubesine gitmeniz gereklidir. Aksi halde aldığınz belge geçerli olmayacaktır.

    3. Tecilimin Bitmesine Az Kaldı, Bunun İçin Ne Yapabilirim?
    Eğer öğrenci halen kayıtlı olduğu programda devam ediyorsa ve tecili bitmişse, uzatılması yönünde talebini öğrenci işlerine bildirir ve ilgili yazı enstitü tarafından ilgili kuruma gönderilir.
     
    4. Diğer Üniveristeden Tecilim Var, Sizde Devam Ediyorum, Sıkıntı Olur mu?

    Askerlik teciliniz en fazla bir üniversite tarafından yapılabilir. Tecilinizin nereden devam edileceğine siz karar verebilirsiniz, ancak süreç ile ilgili enstitümüzü mutlaka bilgilendirmeniz gereklidir. 

    5. Yoklama Kaçağı Veya Bakaya Durumunda Tecilimin Yapılması Mümkün Mü?

    Yoklama kaçağı veya bakaya durumunuz varsa Askerlik Şubenizle irtibata geçip durumunuz hakkında bilgi alabilirsinz. Oradan verilecek olan "Yüksek Lisans veya Doktora yapmasında engel yoktur veya durumunuz mahkemeye intikal etmiş ise kovuşturmaya yer yoktur" şeklindeki belgeleri iEnstitümüze ibraz etmeniz halinde tecilinizin yapılması mümkün olacaktır.

    6. Askerlik Tecilimin Yapılıp Yapılmadığını Nasıl Öğrenebilirim?

    Askerlik teciliniz ile ilgili yazı Enstitümüze ulaştığında size mail ile bilgi verilecektir. Askerlik belgenizi dilediğiniz zaman alabilirsiniz. 

  • Doktora Programları
  • 1. Doktora Öğrenimi Sırasında Yüksek Lisanstan Kaç Ders Alabilirim?

    Lisansüstü derslerinin; yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 9 krediye kadar en fazla üç adedi, lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için ise toplam 18 kredi kadar en fazla altı adedi, ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile Üniversite içi ve dışı diğer lisansüstü programlarında verilmekte olan derslerden seçilebilir. 

    2. Doktora Öğrencisiyim, Tez Danışmanımı Ne Zaman Atamam Gerekir, Bunun İçin Prosedür Nedir?

    Tez danışmanı önerisi, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Tez danışmanının yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için en geç üçüncü yarıyılın başına; lisans derecesi ile kabul edilenler için ise en geç beşinci yarıyılın başına kadar atanması zorunludur.  Öğrenci bilgi sisteminizden "Tez Danışmanı  Atama" formunu Enstitü Öğrenci İşlerine gerekli imzaları attırdıktan sonra teslim etmeniz gerekir.

    3. Tez Danışmanımı Kimler Arasından Belirleyebilirim?

    Tez danışmanı; o anabilim dalında görevli profesör ve doçentler veya yardımcı doçentler arasından seçilir. İkinci tez danışmanı; diğer üniversitelerden, Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan yabancı üniversitelerden, araştırma kuruluşlarından, alanında doktora/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlik derecesine sahip uzman kişilerden ve öğretim görevlilerinden seçilebilir.

    4. Doktora Programını Tamamlama Süresi Ne Kadar?

    Doktora programını tamamlama süresi; yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için sekiz yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıldır. Ancak ders muafiyeti bulunan veya tezini daha kısa sürede savunabileceği danışmanı tarafından belirlenen öğrenciler için bu süre, ilgili enstitü yönetim kurulu kararı ile yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıla, lisans derecesi ile kabul edilenler için sekiz yarıyıla kadar indirilebilir. 

    5. Doktora Yeterlik Sınavına Kimler Girebilir?

    Zorunlu darslerini başarı ile tamamlayan ve not ortalaması 3,00 ve üzeri olan öğrenciler doktora yeterlik sınavına girme hakkı kazanır. 

    6. Doktora Yeterlik Sınavına Ne Zaman Girilir, Başvurusu Nasıl Yapılır?

    Yeterlik sınavları Kasım ve Mayıs ayları olmak üzere yılda iki kez yapılır. Öğrenci bilgi sisteminizden doküman ve formlar alanında bulunan Doktora Yeterlik Sınavı Başvuru Formu'nu Enstitü öğrenciu işlerine getirmeniz teslim etmeniz gerekmektedir. Talebiniz Enstitü Yönetim Kurulu tarafından değerledirilip size bilgi verilecektir.

    7. Doktora Yeterlik Sınavına En Geç Ne Zaman Girebilirim?

    Yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler en geç beşinci yarıyılın; lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır.

    8. Yeterlik Sınavlarını Kim Yapar

    İlgili anabilim dalı başkanlığı tarafından önerilip enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanan ve sürekli görev yapan beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak ve değerlendirmek amacı ile beş üyeli sınav jürileri kurabilir. Komite ve sınav jürileri en az doktora derecesine sahip öğretim elemanlarından oluşur.

    9. Yeterlik Sınavında Başarısız Olmam Halinde Tekrar Girmem Mümkün Mü, En Fazla Kaç Defa Girme Hakkım Bulunuyor?

    Sınavda başarısız olduğunuz takdirde, sonraki dönemde tez dersine kayıt yaptırıp tekrar sınava giribilir. Bunun için belli bir sınırlama yoktur, başarılı olana kadar girme hakkınız vardır.

    10. Doktora Yeterlik Sınavında Başarılı Olduktan Sonra Fazladan Ders Almam Mümkün Mü?

    Doktora Yeterlik Komitesi uygun görürse fzladan ders alınmasına karar verebilir.

    11. Tez İzleme Komitesini En Geç Ne Zaman Oluşturmalıyım?

    Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrencibir ay içinde tez konusu ile ilgili bir tez izleme komitesi oluşturulur.

    12. Tez İzleme Komitesi Kimlerden Oluşur?

    Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka ilgili enstitü anabilim dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının bulunması durumunda ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir.

    13. Tez İzleme Komitesi Üyelerimi Nasıl Atarım?

    Öğrenci Bilgi sisteminizden "Tez İzleme Komitesi" atama formunu Anabilim Dalı Başkanınıza imzalattıktan sonra Enstitü Öğrenci işlerıne vermeniz gerekir.  için Enstitü yönetim kurulunun onayı ile kesinleşir.

    14. Tez İzleme Komitesi Üyelerimi Nasıl Atarım?

    Öğrenci Bilgi sisteminizden "Tez İzleme Komitesi" atama formunu Anabilim Dalı Başkanınıza imzalattıktan sonra Enstitü Öğrenci işlerıne vermeniz gerekir.  için Enstitü yönetim kurulunun onayı ile kesinleşir.

    15. Daha Sonraki Dönemlerde Tez İzleme Komitesi Üyelerimi Değiştirebilir miyim?

    Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir.

    16. Tez Önerisi Savunması En Geç Ne Zaman Yapılmalıdır?

    Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde; yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az onbeş gün önce komite üyelerine dağıtır. Tez önerisi savunmasını süresi içinde yapmayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.

    17. Tez Önerisi Kabul Edilmeyen Bir Öğrenci Ne Yapmalıdır ?

    Tez önerisi reddedilen öğrenci, ilgili enstitü yönetim kurulunca tespit edilen esaslar çerçevesinde yeni bir danışman ve tez konusu seçme hakkına sahiptir. Böyle bir durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen öğrenci üç ay içinde; danışman ve konu değiştiren öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. 

    18. Tez Önerisi Kabul Edilen Bir Öğrenci Bundan Sonraki Süreçte Ne Yapmalıdır?

    Öğrenci tez konusuna başlar. Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez izleme komitesi, Ocak-Temmuz veya Haziran-Aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez salt çoğunlukla toplanır. Öğrenci, toplantı tarihinden en az bir ay önce komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda, o ana kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir yıl sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.

    19. Tez Ara Raporlarımı Tamamladıktan Sonra Mezuniyet İçin Ne Yapmam Gerekir?

    Öğrenci Bilgi sisteminzden "Tez Jürisi Atama Formu " alıp tez draftınız ile beraber  Enstitü Öğrenci İşlerine teslim etmeniz ve daha sonra Jüri önünde tezinizi savunmanız gerekir.

    20. Tez Jürimde Kimler Olması Gerekir?

    Doktora tez jürisi, ilgili program başkanı ve anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az biri başka bir yükseköğretim kurumunun aynı veya yakın anabilim dalında görevli öğretim üyesi olmak üzere beş kişiden oluşur.

    21. Tez Sınavına Ne Zaman Girmem Gerekir?

    Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Sınav süresi en az 75, en çok 120 dakika

    22. Tez Savunmamda Başarılı Olduktan Sonra İzlenecek Prosedürler Nedir?

    Tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az iki kopyasını ve tezin tamamı ile Türkçe ve yabancı dilde özetlerini içeren üç adet elektronik kopyasını, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan doktora öğrencisine doktora diploması ile diploma eki verilir. Diplomanın aslı hazırlanıncaya kadar diploma yerine geçen çıkış belgesi verilebilir.

logo
© 2013 Fatih Üniversitesi
Tel: 0212 866 3300
Tüm hakları saklıdır.
Genel konularda soru ve yorumlarınız için tanitim@fatih.edu.tr adresine,
web sitesi ile ilgili soru ve yorumlarınız için webmaster@fatih.edu.tr adresine
mesaj gönderebilirsiniz.
Fatih Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Web-Yazılım Ekibi tarafından hazırlanmıştır.
Site ile ilgili istek ve hata bildirimlerinizi buraya tıklayarak iletebilirsiniz.